Monday, August 27, 2007

lurade studenter ?

I lördagens BT besvarar den tidigare i studentkåren i Borås aktiva Jenny Werneholm Karolina Johnsson och mitt svar på hennes tidigare debattartikel. Jennys första text gick sammanfattningsvis ut på att för många, för okunniga, för olämpliga , för långsamma fick tillträde till högre utbildning.
Det var S-politikens fel.
Nu återkommer hon med de tunga argumenten där hon påstår att " man sänker sina kvalitetskrav för att ge alla tillgång till högre utbildning. Studenterna känner sig lurade och förnedrade av något som borde vara deras bästa tid i livet"

Om någon nu läser detta ( det undrar jag ofta men man kan ju också se bloggandet som en form av egenterapi! ) och har gått på Högskolan i Borås.

Var det ett enda långt lidande?
Kände ni er lurade och förnedrade?
Fick ni en dålig utbildning?
Eller ställde ni er samma fråga som Jenny Werneholm " Är det moraliskt försvarbart att behandla människor på det viset?

Jag undrar: Varför larmade inte J.Werneholm om detta elände när hon hade möjlighet genom sin position i studentkåren.
Jag träffade henne många gånger och fick ingen alarmsignal. Jag känner inte heller till att ledningen eller styrelsen ( där jag ingick ) fick information om nämnda förnedring av studenterna.

Vad jag önskar av er som gått på Borås Högskola och har en något mer positiv syn på er utbildning där hjälp till att rädda högskolans rykte genom att skriva till BT:s debattsida.

No comments: